موسسه مودیز رتبه اعتباری اسرائیل را کاهش داد

موسسه مودیز رتبه اعتباری اسرائیل را کاهش داد
موسسه مودیز رتبه اعتباری شرکت برق رژیم صهیونیستی را یک پله کاهش داد.
کد خبر : ۱۶۷۳۲۸

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، بر اساس آنچه که روزنامه اسرائیلی کالکالیست گزارش داده است، مودیز رتبه اعتباری شرکت برق رژیم صهیونیستی را یک پله کاهش داد و با چشم انداز منفی یک هفته پس از کاهش دو پله رتبه اقتصاد اسرائیل را به "Baa۲" رساند.

به گفته کالکالیست، این کاهش رتبه عمدتاً به دلیل کاهش رتبه حاکمیت رژیم صهیونیستی است، اما این تنها دلیل نیست، در همین راستا مودیز به اثرات مالی ناشی از جنگ جاری از جمله هزینه‌های هنگفتی که شرکت برق برای خرید سوخت دیزل و مواد حفاظتی متحمل شده است اشاره کرد.



کالکالیست گفت که از ابتدای جنگ، شرکت برق به عنوان یک اقدام احتیاطی برای مقابله با سناریو‌های اضطراری، سوخت دیزلی به ارزش صد‌ها میلیون شِکِل خریداری کرده است.

اگرچه این مراحل نشان دهنده اهمیت شرکت برای اقتصاد رژیم صهیونیستی است و توسط دولت حمایت می‌شود؛ اما این هزینه‌ها به طور قابل توجهی بر نتایج مالی شرکت تأثیر گذاشته است.


اقتصاددانان مودیز همچنین توضیح دادند که بدهی شرکت برق مورد حمایت دولت اشغال‌گر نیست و این امرعلیرغم ثبت نتایج مالی قوی توسط شرکت در گزارش‌های اخیر خود، که عمدتاً در نتیجه فروش ایستگاه تولید "اشکول" به شرکت "دالیا" به مبلغ ۹.۱ میلیارد شِکِل بود، خطرات مالی مرتبط با شرکت را افزایش می‌دهد.


مودیز تاکید کرد که بازار برق ممکن است در آینده شرایط مثبتی نداشته باشد که در برنامه‌های توسعه این شرکت منعکس شده؛ چون کالکالیست گفته است که رژیم صهیونیستی سرمایه‌گذاری هنگفتی به میزان حدود ۷ میلیارد شِکِل (۱.۸۳ میلیارد دلار) سالانه انجام خواهد داد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر